Freespirit: http://www.freespirit.hu/magazin/ep_lelek/selejtezz_a_lelkedben

Próbáld ki és meglátod, nemcsak szóbeszéd, hogy ha rendet raksz magad körül, a lelkedben is helyre kerülnek a dolgok és sokszor a problémák is rendeződni látszanak. Itt a tavasz, nagytakarításra fel!

 

Amikor fiókjaid már roskadásig teltek, az asztalon és a polcokon papírkupacok hevernek, és egyes tárgyak csak hosszas keresgélés után kerülnek elő, ideje rendet tenned! Mostani összeállításunkkal ehhez szeretnénk segítséget nyújtani. A rendrakás egyik egyszerű és hatékony módja a négymezős módszer alkalmazása. Tökéletes íróasztalok, fiókos szekrények, polcok, irodák és dolgozószobák rendbetételéhez.

 

 

 

 

 

 

 

 

A Bűvös négyes

Teríts a padlóra nagy csomagolópapírt vagy olyan régi újságokat, amelyeket már nem szeretnél forgatni. Az így nyert területet oszd négy egyenlő részre: az elsőbe – ide akár papírkosarat, dobozt is állíthatsz – azok a dolgok kerüljenek, amiket már ki lehet dobni. A második részben kapjanak helyet a feladásra váró levelek, a befizetetlen számlák, javításra szoruló dolgok – ezek olyan teendők, melyek elvégzésére megkérheted családtagjaidat, kollégáidat is, tehát egy csapásra könnyebbé teheted hétköznapjaidat. A harmadik mezőbe igyekezz a legkevesebbet pakolni: ide azok a sürgősen elintézendő dolgok valók, amiket senki nem végezhet el helyetted. A negyedik részbe tartoznak azok a feladatok, amiket már a rámolás során is megoldhatsz: kitöltetlen csekkek, aláírandók, meg nem címzett levelek, elhalasztott telefonbeszélgetések stb. Ha mégsem jártál sikerrel, jellegétől függően helyezd át a második vagy harmadik mezőre a tennivalókat!

 

 

Búcsú a kupacoktól

Sokan hajlamosak arra, hogy sürgősen elintézendő teendőiket egymásra pakolva, kisebb-nagyobb kupacokat halmoznak fel maguk körül. Gyakran megesik, hogy ami igazán fontos, az alulra kerül, és mivel a teendők akár napról napra is gyarapodhatnak, egyre kisebb az esélye annak, hogy a szóban forgó irat a kezedbe kerül. Könnyen felszámolhatod a papírhalmokat, megszabadulhatsz az aktualitásukat vesztett dokumentumoktól, áttekinthetővé teheted környezeted, ha megfogadjod tanácsunkat. Tedd egymás mellé az összes kupacot, amit az utóbbi időben „építettél”, és címkézz fel 4-5 dossziét, amelybe tematikusan (számlák, munkahelyi teendők, családdal kapcsolatos feladatok stb.) vagy sürgősségi sorrendben fűzheted le a dokumentumokat. Ezek a mappák akár egyetlen felszámolt kupac helyén is megférnek, mégis magukba foglalják minden fontos teendődet. Fontos, hogy havonta legalább egyszer átnézd a dossziék tartalmát, és amivel végeztél, azt dobd ki, vagy helyezd át a megfelelő részlegbe (a befizetett csekk például a „sürgős anyagok” közül átkerülhet az „elintézett ügyek” mappájába).

 

 

 

 

 

 

 

 

Sok kicsi sokra megy

A legegyszerűbb kifogás a rendrakás ellen: az időhiány. Nos, a nagyon elfoglalt, ám rendetlen emberek számára is létezik megoldás: nem kell egyszerre rendet és tisztaságot varázsolni a lakás minden pontján, mindezt fokozatosan is véghezvihetik! Válassz ki egy fiókot, egy polcot vagy egy irattartót, ami sürgős segítségre szorul, és tegyél rendet benne. Ezután folytasd mindennapi teendőit, és keress egy újabb kaotikus pontot, amit másnap vagy harmadnap tehetsz majd rendbe (ne legyél lágyszívű a selejtezésnél, alkalmazd a fent leírt bűvös négyes módszert!). Lehet, hogy az eredmény nem olyan látványos, mint a helyiség egy alkalommal történő rendbetétele, a kitartás azonban meghozza gyümölcsét, és Te is könnyebben eligazodsz majd dolgaid között!

 

 

 

 

 

 

 

 

Rend a határidőnaplóban

Nemcsak otthonodban, munkahelyeden is érdemes rendet tenni: határidőnaplódat is vedd alaposabban szemügyre! Próbáld meg úgy alakítani teendőidet, hogy egyszerre csak egy nagyobb feladatra kelljen koncentrálnod, hiszen ha több kisebb elintéznivalóval próbálsz egy időben megbirkózni, megvan a veszélye annak, hogy egyikkel sem jutsz előbbre! Ahogy az íróasztalon heverő holmik között, a határidőnapló bejegyzései között is felállíthatsz egy fontossági sorrendet: jelöld 1-es számmal vagy színes filctollal a legfontosabb tennivalókat, 2-es számmal vagy egy másik színnel a kevésbé fontos, mégis sürgős dolgokat, 3-as számmal, illetve egy harmadik színnel azokat az elintéznivalókat, melyek várhatnak egy keveset. 1-es számot lehetőleg csak egy dolog mellé írj, és ha azzal végeztél, a 2-es kategóriából léptess elő egy feladatot annak a helyére.

Szerző: idegen babérok  2009.09.23. 11:00 Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://idegenbaberok.blog.hu/api/trackback/id/tr871401396

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása