Ötvenentúl.hu: http://87.229.111.212/page.php?PageID=22017

 

Mennyi pénzt költesz egy hónapban telefonálásra? Nézz szét a piacon, és keress az eddiginél olcsóbb csomagot.

 


 

Marcsi 2003 óta ugyannál a mobilszolgáltatónál ugyanarra a csomagra fizetett elő. Az utóbbi időben már 30 ezer forintos „horrorszámlái” voltak. Mivel hosszú időn keresztül gyakran hívott külföldi számot, indokoltnak érezte ezt az összeget. Amikor azonban a külföldi hívások megszűntek, meglepődve tapasztalta, hogy a számlán szereplő summa mit sem változott. Ekkor berobogott a szolgáltatóhoz, ahol felvilágosították, hogy nála még mindig a hat évvel ezelőtti percdíjak ketyegnek, holott ennél már jóval kedvezőbb csomagok is léteznek. Az ügyintéző segítségével telefonálási szokásainak megfelelő csomagot választott: most 13 ezer Ft körül mozog a havonta kifizetendő összeg, pedig Marcsi ugyanannyit telefonál.

Edit sokáig úgy gondolta, hogy feltöltő kártya segítségével sokkal jobban kontrollálhatja a telefonköltségét, mint előfizetéssel. Amikor azonban egy hónapon belül már harmadszor ment feltölteni a kártyáját, elgondolkozott. Megéri? Igazán jobban jár?
Az interneten mindhárom szolgáltató ajánlatait megnézte, végigzongorázta a különböző díjcsomagokat, kedvezményeket, és megfigyelte telefonos szokásait. Kiderült, hogy elsősorban a férjét és a gyermekeit tárcsázza, ezért rájött, hogy családi kedvezménnyel bővített előfizetésre lesz szüksége. Azóta a telefonszámlája sohasem ment az előfizetési díj fölé.

A telefonszámla csökkentésére azonban nem mindig nyílik lehetőség szolgáltatóváltás nélkül. Péter 3 millió forinttal csökkentette cége éves telefonköltségét, és még az alkalmazottak mobiljait is ingyen lecserélte, megelégelve a korábbi társaság kíméletlen percdíjait. 

Sokan hosszú ideig úgy tudtak eredményesen takarékoskodni, hogy több mobilszolgáltatóval is szerződtek, és húszast a húszasról, harmincast a harmincasról, hetvenest a hetvenesről tárcsáztak. Amióta a számhordozás Magyarországon is valósággá vált, ez a megoldás kissé körülményesebb lett. Ráadásul úgy tűnik, a gazdasági válság miatt egyre többen gondolják meg, hogy megengedhetnek-e maguknak egy plusztelefont. Az efféle takarékosság eredményeként idén az MR1 Kossuth rádió becslése szerint hozzávetőleg 300 ezer mobiltelefon-előfizető tűnt el a piacról.  
Úgy tűnik, most már a legeredményesebb a csomag- és a szolgáltatóváltás!

Hogyan takarékoskodj?

 

  • Nézd meg, szolgáltatód tud-e kedvezőbb csomagot ajánlani!
  • A konkurencia honlapját se hagyd figyelmen kívül! Ha jobb ajánlatot kapsz, válts!
  • Tartsd szemmel folyamatosan szolgáltatód ajánlatait, akcióit. Lehetőség szerint mindig a legolcsóbbat válaszd!
  • Érdeklődj, hogy milyen kedvezményekben részesülsz, ha más telekommunikációs szolgáltatást (tv, vonalas telefon, internet) is ugyanattól a kommunikációs cégtől igényelsz.
  • Az akcióknak mindig olvasd el az apró betűs részeit is!

Csak okosan!

Az apró betűs részek elolvasásán túl a mobilszolgáltatókkal érdemes csínján bánni. A határozott idejű szerződések többnyire hűségnyilatkozatot is tartalmaznak, amelyben vállalod, hogy bizonyos kedvezményekért rövidebb vagy hosszabb ideig az adott szolgáltató meghatározott szolgáltatását veszed igénybe – hívja fel a figyelmet az OFE.
A hűségszerződések előnye, hogy az előfizető általában alacsonyabb áron juthat a szolgáltatáshoz, de nagy hátránya, hogy ha nem elégedett a szolgáltatással, vagy az árak csökkennek, a hűségidőszak tartama alatt csak igen súlyos anyagi következmények árán mondhatja fel a szerződést, illetve szolgáltatást, valamint válthat szolgáltatást vagy szolgáltatót. A határozott idejű szerződés idő előtti felbontását a szolgáltató „bünteti”, szankcionálja.
Amikor ezt elfogadod, vállalod, hogy a hűségnyilatkozat ideje alatt végig az adott szolgáltató ügyfele maradsz, és az előfizetői díjat betegség, anyagi gondok, költözés esetén is fizeted, sőt akkor is, ha a szolgáltatásra már nem tartasz igényt.

Légy résen!

 

  • Ha az interneten rendelsz meg szolgáltatást, akkor is gondosan olvasd végig, mentsd le a számítógépedre vagy nyomtasd ki a tájékoztató anyagokat!
  • A szerződéseket tanulmányozd alaposan, mivel rendszeresen előfordul, hogy az előfizető és a szolgáltató kötelezettségei nem egy helyen találhatók meg a szerződésben.
  • Ha a cég ügyfélszolgálatánál vagy, nyugodtan kérj időt arra (akár napokat is), hogy a feltételeket áttanulmányozhasd! Ha kérdésed van, keresd meg a szolgáltatót, és beszéld meg a részleteket!
  • Tájékozódj, hogy milyen lehetőségeid vannak a szerződés lejárta előtti felmondásra! Az erre vonatkozó információkat az egyedi előfizetői szerződés tartalmazza. Kérdezd meg, mi alapján számolják az esetleges kötbért, vagy felmondás esetén mennyit kell fizetned!
  • Vedd figyelembe, hogy ha esetleg elköltözöl, és az új helyen a szolgáltató műszaki akadályok miatt már nem tud tovább szolgáltatni, a kötbért akkor is ki kell fizetned.

Figyeld, mikor jár le a szerződés!
 

Ha úgy érzed, hogy megéri vállalnod a hűségnyilatkozat feltételit, ne feledkezz meg a lejárat dátumáról. Ha elérkezett a pillanat, ismét nézz szét a piacon.
A mai gyakorlat szerint a hűségszerződésből általában az utolsó (legtöbbször 30) nap alatt lehet kilépni.  Amennyiben ezt elszalasztod, újabb időszakra kötheted le magad, amely igencsak sokba kerülhet.
A határidő és szerződésváltozás közeledtére a gyakorlat szerint a szolgáltatók csak a legritkább esetben hívják fel az előfizető figyelmét, nem kérik nyilatkozatát.

Számhordozás

Ne félj attól, hogy szolgáltatóváltás esetén esetleg új telefonszámmal kell megbarátkoznod.
Magyarországon 2004 óta van lehetőség a vezetékes és mobiltelefon- (előfizetéses és kártyás) számok hordozására: ennek értelmében az előfizető úgy válthat szolgáltatót, hogy közben megtarthatja eredeti telefonszámát.
A számhordozás csak akkor nem érvényes rád:

  • ha az átadó szolgáltatóval szemben lejárt számlatartozásod van;
  • ha „hűségnyilatkozattal” kötött szerződésed vagy kedvezményesen vásárolt telefonkészüléked miatt az átadó szolgáltatóval szemben lejárt tartozásod van;
  • ha nem vagy azonosítható a meghatározott dokumentumok alapján;
  • ha a hordozást – az adott előfizetői számra vonatkozó szolgáltatás megindítása után – 30 napon belül kezdeményezed.
Szerző: idegen babérok  2009.09.18. 11:37 1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://idegenbaberok.blog.hu/api/trackback/id/tr601390372

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Josef Lewis · https://progresivefunding.wordpress.com 2018.04.25. 17:02:49

Jó napot, Josef Lewis, egy magánhitelező, aki kölcsönöket ad az egyéneknek, a vállalatoknak és a kormányzati intézményeknek 2% -os alacsony kamatlábbal. Tudjuk, hogy vannak olyan családok, akik fizetés ellenében élnek, és mások, akik nem tudják ellátni pénzügyi kötelezettségeiket, és ezért vagyunk itt a pénzügyi helyreállításhoz.

Pénzügyi szolgáltatásaink széles skáláját kínáljuk: Üzleti tervezés, kereskedelmi és fejlesztési pénzügyek, ingatlanok és jelzálogkölcsönök, adósságkonszolidációs kölcsönök, üzleti kölcsönök, magánhitelek, otthoni refinanszírozás, szállodai hitelek, hallgatói hitelek stb. ha érdekelt a kölcsön és mentes csalások ..

E-mail: progresiveloan@yahoo.com
Szöveg / hívás: +1 (603) 786-7565 köszönetet mond

..
süti beállítások módosítása